Σχέση κόστους & αποτελεσματικότητας στην εφαρμογή έργων για ΜΚΟ

Το online σεμινάριο απευθύνεται κατά προτεραιότητα στις επιχορηγούμενες οργανώσεις του Προγράμματος  Σημεία Στήριξης, αλλά και συνολικά στην Κοινωνία των Πολιτών.

Η Εκπαίδευση αφορά την εκπαίδευση στελεχών Οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών με σκοπό την εξοικείωση τους με τις έννοιες Κόστος και Αποτελεσματικότητα, και ειδικότερα την μεταξύ τους σχέση.
Η βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων – οι οποίοι συνήθως είναι περιορισμένοι τόσο στο οικοσύστημα της Κοινωνίας των Πολιτών, αλλά και στην οικονομία εν γένει (βλ. βασικό οικονομικό πρόβλημα) για την μέγιστη παραγωγή αποτελεσμάτων, είναι διαρκώς επίκαιρη και το ζητούμενο από των Ο.Κοι.Π και των χρηματοδοτών.
Μέσα σε 4 ώρες, θα αναπτυχθούν οι βασικές έννοιες, θα υπογραμμιστεί η σημαντικότητα της εφαρμογής εργαλείων και μεθόδων αποτελεσματικότητας κόστους, καθώς και θα παρουσιαστούν βασικά εργαλεία για την επίτευξη τους.

Η εκπαίδευση απευθύνεται σε στελέχη Οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών που ασχολούνται με τον σχεδιασμό και διαχείριση έργων ή/και με την γενική διαχείριση των Οργανώσεων.

Εκπαιδευτικοί Στόχοι:

Γνώσεις
– Να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες που σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα κόστους
– Να μάθουν τους παράγοντες και τα πεδία που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα κόστους
– Να γνωρίσουν τεχνικές και εργαλεία που μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη αποτελεσματικότητας κόστους
Δεξιότητες
– Να μπορούν να σχεδιάσουν και να τρέξουν μία ανάλυση Κόστους – Αποτελεσματικότητας
– Να είναι σε θέση να αξιολογήσουν και να επιλέξουν εργαλεία και μεθόδους που μπορούν να συμβάλλουν στην βέλτιστη σχέση κόστους και αποτελέσματος
Στάσεις
– Να αναγνωρίσουν την σημαντικότητα της αποτελεσματικότητας κόστους και να είναι πιο δεκτικοί να εφαρμόσουν μεθόδους και εργαλεία
– Να αναδείξουν ως εξ ίσου σημαντικές τις διεργασίες που οδηγούν στην βέλτιστη αξιοποίηση πόρων με αυτές που στόχο έχουν την ανεύρεση πόρων

Θέματα / Υποενότητες Εκπαίδευσης

1.1: Εισαγωγή στο Cost-Effectiveness
● Βασικές έννοιες και η σημαντικότητα
○ Ορισμοί
○ Cost Effectiveness vs Cost Efficiency
○ SROI
● Βασικοί Παράγοντες Cost-Effectiveness
○ Σχέση Κόστους – Οφέλους
○ Ποιότητα Εργασιών, Διαδικασιών, και αποτελεσμάτων
○ Παραγωγικότητα
○ Χρόνος
● Πεδία / Επίπεδα που μπορεί να επιτευχθεί η αποτελεσματικότητα κόστους.
1.2: Καλές Πρακτικές και Μοντέλα
● Ανάλυση Κόστους – Αποτελεσματικότητας
● Τεχνικές Διαχείριση Χρόνου και Κατανομής Εργασιών
○ Pomodoro Technique
○ 4Ds (Do – Delay – Delegate – Delete)
● Εργαλεία Παρακολούθησης, Οργάνωσης και Αυτοματοποίησης
○ Excel is your best friend
○ Project Management Tools
○ AI tools
● Παραδείγματα Καλών Πρακτικών

Πού και πότε
Το σεμινάριο θα διεθαχθεί μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Zoom Δευτέρα 16 και Τρίτη 17 Δεκεμβρίου, 14.00-16.00. Η συμμετοχή σε αυτό είναι δωρεάν.

Πώς μπορώ να συμμετάσχω
Για να συμμετάσχετε στο σεμινάριο, παρακαλούμε πατήστε «Συμμετοχή», επιλέξτε την ημερομηνία του σεμιναρίου και συμπληρώστε τη σχετική φόρμα. Η επιβεβαίωση της συμμετοχής σας θα γίνει το συντομότερο δυνατό. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να μας καλέσετε στο 210  322 1287.

Λίγα λόγια για τον εισηγητή

Ο Γιάννης Κουτούδης είναι Οικονομολόγος (Α.Π.Θ) με μεταπτυχιακό στα Πληροφοριακά Συστήματα (ΠΑ.ΜΑΚ.). Έχει πάνω από επτά χρόνια επαγγελματική εμπειρία στον σχεδιασμό και την διαχείρηση έργων που έχουν στόχο την επίτευξη ουσιαστικού κοινωνικού αντικτύπου, χρηματοδοτούμενων από Διεθνείς Οργανισμούς, Ευρωπαϊκούς και Εθνικούς Πόρους, Ιδρύματα και ιδιώτες δωρητές . Αυτή την περιόδο εργάζεται ως Σύμβουλος Επιδοτήσεων και Προγραμμάτων του Cyclades Preservation Fund.
Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού, και εκπαιδευμένος σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού, ενώ την τρέχουσα περιόδο πραγματοποιεί το μεταπτυχιακό του στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (Ε.Α.Π.). Σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικές δράσεις μη τυπικής εκπαίδευσης για την ανάπτυξη δεξιότητων σε επίπεδο εργαζομένων αλλά και οργανισμών/εταιρειών. Διαθέτει πάνω από 1000 ώρες διδακτικής εμπειρίας, έχοντας δουλέψει μεταξύ άλλων και με ειδικές πλυθησμιακές ομάδες όπως φυλακισμένοι και κωφοί.
Σε εθελοντικό επίπεδο, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εκπαιδευτικής πλατφόρμας kalomathe.gr που εκπαιδεύει και ενδυναμώνει φορείς της Κοινωνικής και Αλλυλλέγγυας Οικονομίας, και μέλος του Advisory Board του ευρωπαικού έργου TUTOR με στόχο την βελτίωση των εκπαιδευτικών πολιτικών και πρακτικών σε σχολεία της Ευρώπης σε ότι αφορά την συμπεριληπτικότητα.